Topvoetballers verruilen voetbaltenue één dag voor race-overall

Nissan Dream Job Swap
Topvoetballers verruilen voetbaltenue één dag voor race-overall

    Topvoetballers David Silva, Bacary Sagna, Eliaquim Mangala en Fernando verruilden hun voetbaltenue voor een race-overall in Nissans Dream Job Swap
•    Uit onderzoek van Nissan blijkt dat ruim één op de vijf kinderen tussen 9 en 13 jaar voetballer de opwindendste baan ter wereld noemt; autocoureur wordt als tweede genoemd
•    De Nissan Excitement Index zoekt ook antwoord op de vraag waarom voetbal zo opwindend is – Europese volwassenen vinden voetbal spannender dan hun baan
•    Ga naar https://youtu.be/bcHgs5V_3j8 om de Nissan Dream Job Swap te bekijken

Amsterdam, 12 april 2016 – Kinderen noemen voetballer en autocoureur als hun favoriete beroepen. Nissan liet daarom de droom van vier topvoetballers van Manchester City in vervulling gaan: een dagje racen. In het kader van de Nissan Dream Job Swap verruilden zij hun voetbaltenue voor een race-overall om één dag autocoureur te zijn.

David Silva, Bacary Sagna, Eliaquim Mangala en Fernando namen plaats achter het stuur van de Nissan JUKE NISMO RS en werden geïnstrueerd door de beste coureurs van Nissans GT Academy. De voetballers namen het tegen elkaar op in een stevige wedstrijd wagenbeheersing.
Het idee om voetballers één dag een andere baan te geven, was geïnspireerd op een onderzoek* in opdracht van Nissan. Daaruit bleek dat 22 procent van de kinderen tussen de 9 en 13 jaar1 profvoetballer als droombaan ziet. 16 procent gelooft dat je als voetballer de opwindendste carrière hebt. 26 procent van de jongens noemde profvoetballer het spannendste beroep ter wereld.

De jeugd droomt er duidelijk óók van om in de voetsporen van de coureurs van de Nissan GT Academy te treden. 64 procent van de respondenten gaf aan dat leren autorijden voor hen de spannendste gebeurtenis in hun toekomst is. Coureur was voor de jongens met 19 procent op één na het opwindendste beroep.
Jean-Pierre Diernaz, Vice President Marketing bij Nissan Europe, zegt: ‘Opwinding is een essentieel ingrediënt van alles wat we doen bij Nissan. Het is onze missie om vernieuwing en opwinding voor iedereen bereikbaar te maken – of het nu om voetbalfans gaat of om coureurs-in-de-dop. Daarom doen we onderzoek en ontwikkelen we technologie waarmee Nissan een opwindende toekomst tegemoet gaat.’

Nissan Excitement Index
In het kader van de Nissan Excitement Index heeft Nissan ook laten onderzoeken wat volwassenen spannend vinden. In dit onderzoek scoort voetbal eveneens hoog. Voor dit onderzoek werkt Nissan samen met sportwetenschappers van de universiteit van het Engelse Loughborough.
Het onderzoek** waarvoor ruim vijfduizend mensen in Groot-Brittannië, Frankrijk, Spanje, Duitsland en Italië zijn benaderd, leert dat voetbal kijken meer opwinding en spanning veroorzaakt dan elke andere vrijetijdsbesteding. 55 procent van de ondervraagden zei dat ze wekelijks of maandelijks een spannende wedstrijd zien.
Volwassenen zijn het er met elkaar over eens dat het volgen van hun favoriete voetbalclub spannender is dan hun dagelijkse werk. Gevraagd om aan te geven welke twee aspecten van hun leven het opwindendst zijn, noemde 24 procent zijn voetbalclub en slechts 18 procent zijn huidige baan.

De Nissan JUKE NISMO RS die is gebruikt, is de supersnelle versie van Nissans populaire Crossover. Deze versie is door sportautomerk NISMO getuned, wat indrukwekkende prestaties, een agressieve vormgeving en optimaal rijgedrag oplevert.

* Alle cijfers – tenzij anders aangegeven – zijn afkomstig van Censuswide
1 Onderzoek onder duizend kinderen tussen 9 en 13 jaar oud. Onderzoek is uitgevoerd van 4 tot en met 6 april 2016
** Onderzoek uitgevoerd in februari 2016 door Norstat Ltd. in opdracht van Nissan Europe